Functionaliteiten van uw webshop Wat zijn uw wensen?

Functionaliteiten van uw webshop

Wat zijn uw wensen?

In de inventarisatiefase of met een beschikbaar grafisch ontwerp brengen we alle functionaliteiten in kaart. Een product meer of minder maakt niet zoveel uit, maar wel welke onderdelen er op de webshop nodig zijn. De kosten worden voor een groot deel bepaald door deze onderdelen. Denk bij functionaliteiten bijvoorbeeld aan:

  • Welke account mogelijkheden wilt u graag?
  • Is uw webshop bedoeld voor particulieren of zakelijke klanten?
  • Wilt u kunnen filteren / zoeken in uw producten?
  • Wilt u track and trace toe kunnen voegen aan uw orders?
  • Moeten uw bezoekers producten als favorieten kunnen opslaan?
  • Welke online betaalmogelijkheden zijn er gewenst?
  • Koppelingen / integraties met boekhouding en/of logistieke dienstverleners.
  • Koppelingen / integraties met externe verkoopkanelen zoals Bol.com en Google Shopping.

Bekijk ook de mogelijke functionaliteiten in websites : Hier beschrijven we andere aandachtpunten dan functionaliteiten bij webshops. Bij onze showcases kunt u filteren op gebruikte functionaliteiten. In onze online offerte aanvraag tool kunt u al globaal aangeven welke wensen / u heeft zodat u direct een globale prijsindicatie krijgt.

Welke account mogelijkheden wilt u graag?

Welke account mogelijkheden wilt u graag?

U kunt er zelf voor kiezen om de mogelijkheid aan bieden dat bezoekers een account kunnen aanmaken in de webshop. Op deze plek kunnen eerdere bestellingen teruggezien en eventueel opnieuw besteld worden. Ook kunnen adresgegevens ingesteld worden. Binnen een account gedeelte kan ook andere besloten informatie gedeeld worden.

Niet iedere bezoeker wil graag een account aanmaken : Daarom kunt ook ook afwegen om gastbestellingen toe te staan. Dit zorgt voor een toename in bestellingen. Het aanmaken van een account is voor veel mensen een extra stap.

Als u een account verplicht stelt kunt u meer grip houden op wie producten besteld. Voor zakelijke klanten kan het verplicht stellen van een account dan juist weer een praktische keuze zijn. Ook kunnen we daar bijvoorbeeld prijsafspraken delen.

Is uw webshop bedoeld voor particulieren of zakelijke klanten?

Is uw webshop bedoeld voor particulieren of zakelijke klanten?

Een belangrijk vraagstuk bij de ontwikkeling van een webshop is de afstemming voor welke doelgroep de webshop is. Bij particulieren zijn de aantallen vaak kleiner in de bestellingen en de betaalopties helder.

Voor zakelijke klanten komen al gauw andere vraagstukken naar boven? Moet betalen op factuur mogelijk zijn? Zijn er prijsafspraken die meegenomen moeten worden? Mogen prijzen wel zichtbaar zijn in de openbare webshop?

Wilt u kunnen filteren / zoeken in uw producten?

Wilt u kunnen filteren / zoeken in uw producten?

Is het assortiment groot? Dan zal het gebruik van (zoek-)filters op een webshop een geoptimaliseerde en gerichte zoekervaring bieden, waardoor ze sneller en efficiënter de gewenste producten kunnen vinden. Door de juiste filters in te richten kunnen bezoekers specifieke criteria instellen om producten te selecteren die aan hun behoeften voldoen. Het directe voorbeeld zijn onze eigen filters op onze showcases op deze website. Hierdoor kan de overvloed aan informatie worden verkleind en alleen relevante resultaten worden getoond.

Dit verbetert de gebruikerservaring enorm doordat we het zoekproces stroomlijnen en de frustratie wegnemen van het doorzoeken van eindeloze overzichten met producten.

Bovendien bieden (zoek)filters de mogelijkheid om op andere plekken in de webshop een automatische selectie van producten uit te lichten en te integreren. Door gebruik te maken van filters kunnen specifieke producten worden geëxtraheerd uit het assortiment op basis van criteria zoals bijvoorbeeld categorie, prijs, kleur, maat, materiaal of andere relevante eigenschappen.

Wilt u track and trace toe kunnen voegen aan uw orders?

Wilt u track and trace toe kunnen voegen aan uw orders?

Op basis van uw keuze in logistieke partner zijn er oplossingen mogelijk om in de communicatie met de klant deze te voorzien van de benodigde track and trace informatie van een bestelling.

Met track and trace kunnen klanten de status van hun bestelling in realtime volgen. Dit geeft gemoedsrust en vertrouwen, omdat ze weten waar hun pakket zich bevindt en wanneer het naar verwachting wordt afgeleverd. Zowel u als uw klanten hebben inzicht in de locatie van het pakket gedurende het verzendproces. Dit vermindert onzekerheid over leveringstijden en -datums.

Een goede track and trace-service kan het vertrouwen van klanten vergroten en de loyaliteit aan de webshop versterken, omdat ze een positieve ervaring hebben met betrekking tot de levering van hun producten.

Over het algemeen draagt track and trace bij aan een soepeler, transparanter en betrouwbaarder leveringsproces, wat zowel voor u als de klant voordelen met zich meebrengt.

Moeten uw bezoekers producten als favorieten kunnen opslaan?

Moeten uw bezoekers producten als favorieten kunnen opslaan?

Komen uw klanten vaker terug in uw webshop? Bijvoorbeeld zakelijke klanten die regelmatig dezelfde producten nodig hebben of particulieren die graag een wensenlijst willen opstellen?

Dan kan een bestellijst of lijst met favoriete producten de shopervaring van de bezoeker verbeteren. Klanten kunnen snel toegang krijgen tot hun favoriete producten of samengestelde lijsten zonder opnieuw door de hele catalogus te hoeven zoeken. Dit bespaart tijd en moeite bij herhaalde aankopen.

Als webshop eigenaar kunt u het klantgedrag analyseren op basis van gemarkeerde favorieten of samengestelde lijsten en aanbevelingen doen die aansluiten bij de interesses en voorkeuren van de klant. Dit kan de algehele winkelervaring verbeteren.

Over het algemeen bieden deze functies klanten meer controle over hun winkelervaring, helpen ze bij het organiseren van hun voorkeuren en dragen ze bij aan een soepelere, gepersonaliseerde en efficiënte online winkelervaring.

Welke online betaalmogelijkheden zijn er gewenst?

Welke online betaalmogelijkheden zijn er gewenst?

Binnen een webshop installatie komt al gauw de vraag naar voren met welke betaalmogelijkheden de webshop betalingen moet kunnen accepteren. Binnen Nederland is iDEAL de meest gebruikte, maar bij het aanbieden van meer betaalproviders verhoog je je verkoopmogelijkheden. En bij verkoop in het buitenland is alleen iDEAL niet voldoende.

Bij zakelijke afnemers is er dan de vraag of betalen op factuur mogelijk moet zijn. En tegenwoordig zijn er ook veel partijen beschikbaar waar de klant achteraf kan betalen zodra het product geleverd is.

In het algemeen geld dat klanten verschillende voorkeuren hebben als het gaat om betalen. Sommigen geven de voorkeur aan creditcards, anderen aan iDEAL, PayPal of zelfs nieuwe betaalmethoden zoals achteraf betalen of cryptocurrency. Door meerdere opties aan te bieden, kunnen klanten de methode kiezen die het beste bij hen past.

Het aanbieden van diverse betaalmethoden kan de conversie verhogen. Als een klant zijn voorkeursmethode niet ziet, kan dit ervoor zorgen dat ze afzien van een aankoop. Het aanbieden van diverse betaalmethoden kan de conversie verhogen. Als een klant zijn voorkeursmethode niet ziet, kan dit ervoor zorgen dat ze afzien van een aankoop.

Koppelingen / integraties met boekhouding en/of logistieke dienstverleners.

Koppelingen / integraties met boekhouding en/of logistieke dienstverleners.

Het koppelen van externe applicaties aan een webshop opent een wereld aan mogelijkheden en functionaliteiten. Het kan uw webshop verrijken met informatie, denk bijvoorbeeld aan uitgebreide productinformatie. Maar het kan ook zorgen dat uw processen soepel verlopen : Zo kunnen orders, voorraad en klanten rechtstreeks gesynchroniseerd worden van en naar de boekhouding.

Koppelingen zullen zorgen dat de productiviteit en efficiëntie verhoogt. Er hoeft geen dubbele administratie te worden bijgehouden. Ook het risico op het maken van fouten zal zo worden verkleind.

 

Koppelingen / integraties met externe verkoopkanelen zoals Bol.com en Google Shopping.

Koppelingen / integraties met externe verkoopkanelen zoals Bol.com en Google Shopping.

Een eigen webshop is natuurlijk belangrijk, maar u heeft misschien nog niet het bezoekersaantal dat u graag zou willen.

Steeds vaker koppelen we productassortimenten aan externe verkoopkanalen zoals Bol.com, Facebook of Google Shopping. Dit zijn omgevingen waar de bezoekersaantallen vele malen hoger ligt en de kans dat u wat verkoopt dan ook aanzienlijk groter is.

Orders worden vanuit bijv. Bol.com rechtstreeks in uw webshop ingeschoten : U hoeft er verder geen aparte administratie voor bij te houden.

Op deze manier kunt u vrij vlot een groter publiek bereiken en de verkoop omhoog te laten schieten!

Offerte aanvragen?

Heeft u een beeld gekregen wat uw wensen zijn voor uw webshop?
Vraag vrijblijvend een offerte aan om een goede indicatie te krijgen.

Sieronline is specialist in
© 1999-2024 Sieronline B.V. | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring