Sieronline

Recente ontwikkelingen

Ontwikkelingen op webgebied staan natuurlijk nooit stil, maar het is goed om enkele interessante zaken uit te lichten die de afgelopen periode zich hebben afgespeeld.

sbb-erkend-leerbedrijf-sbb

Wij leiden vakmensen op

Sieronline is in 2016 erkend als volwaardig leerbedrijf. We helpen studenten op weg in de praktijk : Hoe bouwen we websites, webshops en wat komt hier allemaal bij kijken. Wil je ook stage komen lopen? Neem contact op met ons of stuur gewoon je C.V. en motivatie naar ons op. We kijken of er plek voor je is en/of je ons team kan komen versterken!

Koppelingen dropshipmentleveranciers

We hebben het afgelopen jaar Woocommerce webshops gekoppeld met enkele dropshipleveranciers zoals ThimbleToys en DropshipSpecialist. Hierbij halen we dagelijks productfeeds op van de leverancier en zorgen elk uur voor een actuele voorraadstatus. Bestellingen in Woocommerce worden (automatisch) doorgezet naar naar de leverancier en wordt teruggekoppeld met track & code’s in Woocommerce. De webshopeigenaar hoeft alleen nog maar de besteling te controleren en af te ronden zodra het track & trace nummer bekend is. Weer een bestelling afgerond!

Dropshipleveranciers verzorgen white-label de verzending van het product naar de klant. Als webshopeigenaar ontvang je een ‘fee’ voor het verkochte product, maar je kunt natuurlijk ook zelf je prijzen bepalen.

Parrallax scrolling

Hierboven zie je het effect van parrallax scrolling. Een techniek die het afgelopen jaar een vogelvlucht heeft genomen in webdesign: Het lijkt wel of elke klant dit graag wil in zijn website! Parallax scrolling is een speciale techniek, waarbij content (met name afbeeldingen) met verschillende snelheden (=parallax), verticaal en/of horizontaal en soms gecombineerd met extra animaties, over elkaar heen rollen (=scrollen). Hiermee wordt de illusie van diepte (3D) gecreëerd in een 2D beeld.

Bovenstaand voorbeeld is een voorbeeld van een enkele afbeelding, maar informeer eens naar de (uitgebreide) mogelijkheden op dit gebied. Ook goed om te lezen:

Wel of geen (parallax) scrolling?

De keuze of je (parallax) scrolling inzet voor je website hangt af van een aantal factoren.

Wel (parallax) scrolling

Vloeiende overgangen, inclusief animaties, effecten en mooie afbeeldingen, prikkelen de nieuwsgierigheid van de bezoeker. Hij ervaart dit als positief en blijft veelal langer op de site om hiermee te spelen en wordt tot een aankoop verleid (conversie).

Dat is de reden waarom (parallax) scrolling websites zeer geschikt zijn voor de promotie van een enkel product of actie. Dat gebeurt veelal op basis van storytelling.

Naast al deze (positieve) effecten, zijn er ook negatieve effecten als de parallax scrolling-techniek niet goed wordt ingezet.

Geen (parallax) scrolling

Parallax/scrolling design kost tijd en dus geld. Het resultaat is meestal niet volledig te beheren door webredacteuren. Daarnaast is het een nachtmerrie voor internetmarketeers door de geringe SEO-mogelijkheden. Verder stelt de langzamere laadtijd het geduld van de (mobiele) bezoeker op de proef. Deze verlaat de website nog sneller als hij – na de eerste wauw! – door de vele animaties op de website de gewenste informatie niet snel kan vinden of zelfs de weg kwijtraakt. Daarnaast zijn (parallax) scrolling-websites moeilijk responsive te maken. Dat maakt dat er een veelal een separate – onnodige – mobiele versie nodig is.

SIERonline | Studio Twello
sbb-erkend-leerbedrijf-sbbMolenstraat 15
7391 AA Twello
T: 0571-769017
M: 06-45710428
E: info@remcosiero.com
E: info@studiotwello.nl